Browse By

Siła aromamarketingu

Często mówi się o tym, że jako ludzie jesteśmy bardzo silnie podatni na bodźce zewnętrzne. Kiedy zobaczymy w telewizji bądź w radio usłyszymy jakąś reklamę od razu mamy ochotę dany produkt kupić.

Jak działa aromamarketing?

aromamarketingSą osoby bardzo podatne na reklamy leków. Kiedy usłyszą, że akurat producent wypuścił nowy, świetny lek na ból kolana od razu podkreślają jak wielki ucisk w nim odczuwają. Momentalnie udają się do apteki aby nabyć medykament i jak najszybciej rozpocząć terapię. Jednak nie do końca da się w taki sposób funkcjonować. Przede wszystkim bardzo mocno wątroba staje się obciążona. Przestaje ona reagować na lekarstwa co sprawia jeszcze większe problemy zdrowotne. Podobnie jest w przypadku, gdy w grę wchodzi marketing zapachowy. Człowiek, który wyczuwa pewne intrygujące go zapachy jest w stanie poszukiwać ich chodząc po całym sklepie. Gdy dojdzie do odpowiedniego produktu praktycznie sprzedawca ma stuprocentową pewność iż produkt zostanie zakupiony. Niektórym wydaje się, że ceny tych produktów nie są wielkie, dzięki czemu my jako klienci tracimy stosunkowo niedużo.

Jednak patrząc w perspektywie całego dnia, tygodnia czy miesiąca gdy znajduje się więcej takich osób takich jak my koncern dorabia się w tym momencie milionów złotych. Aromamarketing jest bardzo popularny a co ciekawsze wciąż przybiera na sile. Nie tylko ze względu na to, że coraz więcej osób jest zainteresowanych taką usługą w swoich pomieszczeniach handlowych. Specjaliści decydują się na tworzenie nowych, różnorodnych kompozycji zapachowych. Dzięki temu są w stanie stworzyć takie kompozycje zapachowe jakich klienci jeszcze nie czuli. Zmyli to ich z tropu i na nowo staną się podatni na kolejne rzeczy. Tak dzieje się przede wszystkim w drogeriach oraz perfumeriach. Niejednokrotnie przechodząc obok nich człowiek wyczuwa pewną nutę zapachową. Aromatyzacja działa wówczas w stu procentach, bowiem pyta ekspedienta o to jaki to perfum. Przeważnie jest tak, że cena tego flakonika jest większa niż sto złotych. Jednak zapach jest tak silny, intensywny i pobudza zmysły. Aromamareting jest silnym bodźcem, niezbędnym już dzisiaj do codziennego życia. Kiedyś przeważała neutralizacja zapachów, przede wszystkim tych gryzących, brzydkich bądź zmieszanych.

Dziś jednak powstają specjalistyczne firmy, które oferują sklepom agregaty oraz aromadozatory. Ich zadaniem jest rozpylanie woni w odpowiednim czasie. Niejednokrotnie bywa tak, że urządzenia są rozstawione w najróżniejszych miejscach sklepu a klientowi wydaje się, że zapach nie przestaje go śledzić.

Więcej informacji o aromamarketingu znajdziesz na www.aromadozator.pl